A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt biztosíthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatóak a böngésző beállításaiban. Tovább információ

MKB Mobilbank alkalmazás

Ingyenes, próbálja ki!

Bezárás

Biztonságos
internetes vásárlás

Hagyja jóvá vásárlásait biztonsági kóddal
vagy az MKB Mobilalkalmazással!

2020. június 16-tól valamennyi MKB Bank által kibocsátott betéti- és hitelkártyára bevezettük az Internetes biztonsági kód szolgáltatást azért, hogy tovább növeljük ügyfeleink internetes vásárlásainak biztonságát.

A szolgáltatás keretében az internetes vásárlások hitelesítéséhez eddig csak egy egyszer használatos, díjmentes SMS-ben érkező biztonsági kódot kellett megadia, 2020. december 29-től viszont már egy Online PIN-kód megadására is szükség lesz.

Miért változtatunk?

Az Európai Unió második pénzforgalmi irányelvének rendelkezései alapján 2021. január 1-től kötelező lesz az interneten végrehajtott bankkártyás vásárlásoknál az úgynevezett erős ügyfél-hitelesítés alkalmazása. A rendelkezésnek megfelelően 2020. december 29-től bevezetjük a kétlépcsős internetes biztonsági kódot.

2020. október 29. óta az MKB Mobilalkalmazáson keresztül kényelmesen, biometrikus azonosítókkal (ujjlenyomattal, arcfelismeréssel) vagy mPIN-kóddal is jóváhagyhatja vásárlásait, ami kiváltja a kétlépcsős biztonsági kódot.

Tranzakció elutasítása

Fontos, hogy amennyiben az internetes bankkártya elfogadást biztosító szolgáltató székhelye az Európai Gazdasági Térség (EGT) tagállamai valamelyikében található, és az általa üzemeltetett internetes oldalon kezdeményezett bankkártyás fizetés során a hitelesítés nem történik meg Internetes biztonsági kóddal vagy MKB Mobilalkalmazással, úgy a Bank jogszabályi előírás alapján – az ügyfelek bankkártyás vásárlásainak biztonsága érdekében- el kell utasítsa az adott tranzakciót.

Azokban az esetekben, amikor a tranzakció vizsgálata során valamely kivétel1 alkalmazását a PSD2–es szabályozás nem teszi lehetővé, a tranzakció erős ügyfél-hitelesítés nélkül elutasításra fog kerülni!

1Az alkalmazható kivételek részletes leírását az (EU) 2015/2366 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek az erős ügyfél-hitelesítésre, valamint a közös és biztonságos nyílt kommunikációs standardokra vonatkozó szabályozástechnikai standardok tekintetében történő kiegészítéséről szóló az Európai Bizottság 2018/389 felhatalmazáson alapuló rendelete tartalmazza.

Hitelesítés internetes biztonsági kóddal

2020. december 29-től az internetes biztonsági kóddal történő jóváhagyás esetén először egy egyszer használatos, SMS-ben érkező számkódot, majd egy egyéni Online PIN-kódot kell megadnia a tranzakciók hitelesítéséhez.

Tudnivalók az egyszer használatos kódról:

  • Az egyszer használatos kódot bankunk küldi ki minden vásárlás során egy díjmentes SMS-ben.
  • A kód 3 percig érvényes, minden fizetés alkalmával egyedi, és 6 számjegyből áll.
  • A helyes kód megadására legfeljebb 3 lehetőség van egy vásárlás során, utána sikertelen lesz a tranzakció.

Tudnivalók az Online PIN-kódról:

  • Lekérdezésére és módosítására 2020. december 14-től lesz lehetősége az Online PIN-kód karbantartása oldalon, NetBANKár felületén és az MKB Mobilalkalmazásban is.
  • Csak a kártyabirtokos ismerheti, 4 számjegyből áll és megegyezik a kártyabirtokos összes kártyáján.
  • A helyes kód megadására legfeljebb 3 lehetőség van egy vásárlás során, utána a kódot 60 percre blokkoljuk. Ezalatt a kódot nem lehet hitelesítésre használni.
  • Ha egymás után 9-szer eltéveszti a kódot, azt tartósan blokkoljuk. A blokkolás feloldását csak a kártyabirtokos kezdeményezheti a NetBANKár, az MKB Mobilalkalmazás vagy az Online PIN karbantartó segítségével, illetve azonosítást követően a TeleBANKár 06 (80) 333-660-as számán, valamint személyesen bármelyik bankfiókunkban.

Hitelesítés MKB Mobilalkalmazással

Ügyfeleink 2020. október 29. óta már az MKB Mobilalkalmazással is jóváhagyhatják internetes vásárlásaikat, ha letöltik az alkalmazást, és regisztrálnak. Ebben az esetben nem szükséges az SMS-ben kapott egyszer használatos kód és az Online PIN-kód megadása.

Hagyja jóvá internetes vásárlásait egyszerűen és kényelmesen az MKB Mobilalkalmazáson keresztül, akár az ujjlenyomatával vagy arcfelismeréssel!

Érdekelnek a részleteket

Nem használja még az alkalmazást?

1. Szerződjön online a NetBANKár szolgáltatásra, ha még nem tette, majd töltse le az MKB mobilalkalmazást a Google Play Áruházból vagy az App Store-ból.

2. Aktiválja az alkalmazást a NetBANKárhoz tartozó azonosítójával és belépési jelszavával.

3. Véglegesítse regisztrációját a bankunktól SMS-ben kapott jelszóval.

4. Válasszon PIN-kódot, vagy a gyorsabb bejelentkezéshez és aláíráshoz használjon biometrikus azonosítást, ha alkalmas rá a mobiltelefonja.

Töltse le az alkalmazást, és hagyja jóvá online kártyás költéseit még kényelmesebben!

 

apple_google.png

Hogyan történik a tranzakció hitelesítése az MKB mobilalkalmazással?

Miután a vásárló kezdeményezte a kereskedő weboldalán a fizetést, és megadta a kiválasztott bankkártya adatait

1. az MKB mobilalkalmazás értesítést küld a hitelesítésre váró tranzakcióról,

2. a kártyabirtokos az alkalmazáson keresztül jóváhagyhatja vagy elutasíthatja a tranzakciót az mPIN-kódjával, vagy beállítást követően, ha a technikai feltételek is lehetővé teszik, ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel,

3. végül sikeres elbírálás esetén a tranzakciót engedélyezi a bank.

 

Ha technikai okok (pl. internetkapcsolat hiánya) miatt az alkalmazáson keresztül nem lehetséges a hitelesítés, akkor díjmentes SMS-ben érkező internetes biztonsági kóddal is jóvá lehet hagyni a tranzakciót.

 

Hol lehet megváltoztatni a hitelesítés módját?

A beállításokat a kártyabirtokos módosíthatja

  • a NetBANKár Bankkártyák / Bank és hitelkártyák kezelése / 3D Secure módosítás menüpontjában, ha a módosításhoz szükséges jogosultsága engedi;
  • az MKB Mobilalkalmazás Bankkártyák / 3D Secure beállítások menüpontjában, ha a módosításhoz szükséges jogosultsága engedi,
  • azonosítást követően az éjjel-nappal hívható TeleBANKár telefonos ügyfélszolgálatunk segítségével a 06 (80) 333-660-as számon, illetve
  • személyesen bármelyik bankfiókunkban.

 

Hogyan lehet beállítani az ujjlenyomatot / arcfelismerést hitelesítéshez?

A biológiai tulajdonságok alapján történő hitelesítést csak az arra technikailag alkalmas mobiltelefonokon lehet beállítani:

1. Az MKB mobilalkalmazásban válassza a Beállítások / Ügyfélazonosítás beállításai menüpontot.

2. Húzza jobbra az Ujjlenyomat opció mellett található csúszkát.

3. Mentse a beállítást, majd hagyja jóvá mPIN-kódja megadásával. Ezt a beállítást a Biztonsági szintek beállítása / Pénzügyi tranzakciók és Egyéb műveletek menüpontokban is végezze el, majd mentse és mPIN-kódjával hagyja jóvá a változtatásokat.

Fontos, hogy az ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel történő azonosítás egyedi biológiai tulajdonságok alapján történik, ezért a tranzakciókat kizárólag a kártyabirtokos tudja hitelesíteni.

Mikortól lesz kötelező használni az internetes biztonsági kód szolgáltatást?

Azoknál az internetes kereskedőknél, akiknél a technikai feltételek adottak, már most is szükség van a tranzakció hitelesítésére.

A kereskedői weboldalon elhelyezett Mastercard Identity Check logó jelöli, hogy az adott kereskedő kérni fog hitelesítést a vásárlás jóváhagyása során.

mastercard_ID_check.png

Az MKB Banknál alkalmazott erős ügyfél-hitelesítésre vonatkozó megoldásokról itt talál további információt. Az erős ügyfél-hitelesítésről pedig a www.erosugyfelhitelesites.hu weboldalon olvashat további részleteket.

Gyakran Ismételt Kérdések

Mi az Online PIN kód?

Az Online PIN kód egy négyszámjegyből álló titkos kód, amely a kártyabirtokos összes bankkártyáján megegyezik és kizárólag az internetes tranzakciók jóváhagyására szolgál, az SMS-ben kiküldött egyszer használatos kód mellett.

Hol tudom beállítani az Online PIN kódot?

Az Online Pin kód beállítására és lekérdezésére az alábbi módokon van lehetősége:

- a NetBANKár Bankkártyák / Bank és hitelkártyák kezelése / Online PIN menüpontjában,
- az MKB Mobilalkalmazás Bankkártyák / Online PIN-kód menüpontjában, illetve
- az Online PIN-kód karbantartása oldalon, amit elérhet a www.mkb.hu weboldalról is.

Hogy kell használni a kódot, hogyan zajlik a fizetés?

A fizetés folyamata az alábbiak szerint zajlik Online PIN kóddal történő jóváhagyás esetén:

1. Kezdeményezze a kifizetést a kereskedő weboldalán.
2. Adja meg bankkártyája adatait (kártyaszám, lejárati dátum, kártya hátoldalán található 3 jegyű biztonsági kód) az elfogadói oldalon.
3. Adja meg az Online PIN-kódját, majd az SMS-ben érkező egyszer használatos kódot (2) az MKB Bank tranzakció hitelesítésre szolgáló oldalán.
4. Válassza a Beküldés gombot a tranzakció jóváhagyásához.
5. Ezt követően visszakerül a kereskedő weboldalára, ahol tájékoztatást kap a tranzakció sikerességéről.

Készpénzfelvételnél és fizikai kereskedőnél történő fizetés során is az Online PIN kódot kell megadnom?

Nem, az Online PIN kódot kizárólag a bankkártyával végrehajtott internetes fizetések során kell megadni. Készpénzfelvételnél és fizikai kereskedőnél történő fizetés során a Bankkártyához tartozó PIN kódot kell továbbra is megadni.

Vállalati kártyák esetében is igénybe tudom venni az Online PIN-kód karbantartása oldalt?

Igen. Fontos, hogy ebben az esetben is a kártyabirtokos adatait kell megadni, a kártyabirtokos nevénél nem kell megadni a cég nevét.

Az Online PIN-kód karbantartása oldalon nem látom a kódot, csak pontokat, mit kell tennem?

Sikerest belépést követően tegye láthatóvá Online PIN-kódját a kód mellett található, szemet ábrázoló ikonra kattintva.

Meddig érvényes az Online PIN kód?

Az Online PIN kódnak lejárata nincs. A Kód a kártyabirtokos általi módosításig érvényes, illetve a kód letiltása esetén, a letiltás időpontjáig.

Külön kell beállítani minden kártyára?

Nem, a kód a kártyabirtokos összes bankkártyáján megegyezik, a kód a kártyabirtokos azonosítására szolgál a tranzakció hitelesítése során.

Miért van szükség az Online PIN kódra?

Az Európai Unió második pénzforgalmi irányelvének rendelkezései alapján 2021. január 1-től kötelező az interneten végrehajtott bankkártyás vásárlásoknál az úgynevezett erős ügyfél-hitelesítés alkalmazása. Az erős ügyfél-hitelesítés során két egymástól eltérő hitelesítési elem megléte szükséges. Az Online Pin kóddal történő hitelesítés esetében az Online PIN kód az (ismeret alapú) elem, az egyszer használatos SMS-ben érkező jelszó (birtoklás alapú) a másik hitelesítésre szolgáló elem.